[O2] Remont silnika RS pare pytań

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zoltax
    Classic
    • 2013
    • 2

    [O2] Remont silnika RS pare pytań

    Fiku-miku, od dziś aż do dnia wypłaty jadę na debeciku :shock: :|
    Kuźwa, pierwszy raz z życiu mam tak, że obecny kredyt na karcie kredytowej jest wyższy niż stan środków na koncie ROR :shock: :? :|
  • cold_demon
    Classic
    • 2011
    • 31

    #2
    [O2] Remont silnika RS pare pytań

    Witam po raz kolejny

    W czwartek RS jedzie do doktora na remoncik silnika bo ciągle gnębi go brak spalania na 1 cylindrze i do tego lubi sobie oleju wypić i w związku z tym chciałem zapytać czy jestem dobrze przygotowany czy o czymś zapomniałem :?:

    Kupiłem:
    - komplet pierścieni
    - uszczelka pod głowice
    - uszczelka pod kolektor dolotowy i wydechowy
    - uszczelka która przychodzi z boku głowicy od strony skrzyni
    - nowe śruby do głowicy
    - uszczelniacze zaworowe
    - simering wałka rozrządu
    - uszczelka pod pokrywę zaworów była wymieniana jakieś 2 tys km temu wiec jest nowa

    I mam jeszcze pytanie odnośnie turbiny czy jesteście w stanie mi powiedzieć czy posiada ona zmienną geometrie łopatek czy nie ?

    Komentarz

    • Morrigar
      Classic
      • 2011
      • 30

      #3
      Można jeszcze wymienić olej i filtr oraz płyn chłodniczy jak będą i tak go zlewać. Chyba że niedawno to wymieniałeś.
      Jest: Octavia I RS 1.8T
      Była: Felicja FL 1.3MPI

      Komentarz

      • oolsztyniak
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 6647
        • Superb II combi (3T5)
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        #4
        Zamieszczone przez cold_demon
        I mam jeszcze pytanie odnośnie turbiny czy jesteście w stanie mi powiedzieć czy posiada ona zmienną geometrie łopatek czy nie ?
        TSI nie mają zmiennej geometrii łopatek w turbinie, jak zresztą żaden
        benzyniak, pomijając wyjątki i auta wyczynowe, bo temperatura spalin jest ok.
        200 stopni wyższa niż w dieslu i jest tam za gorąco na delikatne mechaniczne
        elementy. Co skutkuje dłuższą trwałością samej turbiny.
        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

        Komentarz

        • krz_p
          Ambiente
          • 2007
          • 164

          #5
          jeszcze tzw. popychacz pompy paliwa przydałoby się przy okazji wymienić
          jak już silnik będzie rozbierany
          Golf V GTI

          Komentarz

          • cold_demon
            Classic
            • 2011
            • 31

            #6
            witam, dzięki za zainteresowanie tematem

            co do płynu to jestem przygotowany na wymianę ale stwierdziłem że wlejemy stary płyn po remoncie żeby wypłukało silnik ze wszystkich syfów które mogą się dostać do silnika w trakcie grzebania przy nim a potem się go wymieni na nowy, a olej jest niedawno wymieniany i do tego było sporo dolewek wiec jest w bardzo dobrym stanie to zdecydowaliśmy z mechanikiem że posłuży jeszcze do dotarcia silnika przez ok 500 – 1000 km i również zostanie wymieniony na nowy.

            A koledze oolsztyniak dzięki za szczegółowe wyłożenie tematu budowy turbin w silnikach TSI

            W temacie tej pompy to chodzi o tą pompe co jest zamontowana przy głowicy ?

            Komentarz

            • dwaoka
              Elegance
              • 2010
              • 927

              #7
              cold_demon, Po jakim przebiegu silnik wymaga takiego remontu?
              bkc+dsg

              Komentarz

              • tom007
                Rider
                • 2011
                • 536
                • Octavia III (5E3)
                • BZB 1.8 TSI 160 KM
                • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                #8
                cold_demon , kiedy wymieniałeś rozrząd? Jak zbliżasz się dopiero do wymiany to warto to zrobić przy remoncie. I tak będzie zdjęty, a po co na przykład za 10kkm płacić jeszcze raz za robociznę.
                Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
                Octavia 2 Elegance 1.8TSI

                Komentarz

                • cold_demon
                  Classic
                  • 2011
                  • 31

                  #9
                  Wiec tak auto ma przebieg 164000 z czego ja zrobiłem ok 7000 wiec niewiele, a rozrząd był wymieniany ok 3000 km temu wiec zostaje

                  Przyczynę remontu opisuje tutaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=55892&start=0

                  Byłem dzisiaj przy rozbieraniu silnika i jak się można było spodziewać nagar ze spalania oleju był w komorach spalania a w przewodach turbiny było trochę oleju co jest chyba normalnym zjawiskiem.
                  Za to niespodzianka pojawiła się w momencie kręcenia wałem bo pierścienie zamiast zagarniać olej pozostawiają pionowe kreski na gładzi cylindra wiec chyba mamy winnego na szczęście same cylindry są w idealnym stanie, głowica poszła na planowanie, wymianę uszczelniaczy i docieranie zaworów tak że będzie jak nowa po powrocie od fachowca

                  Komentarz

                  • pcbs
                    Drive
                    • 2007
                    • 42

                    #10
                    Zamieszczone przez cold_demon
                    Wiec tak auto ma przebieg 164000 z czego ja zrobiłem ok 7000 wiec niewiele
                    Nim rozbebeszysz auto i wydasz kupe kasy zasięgnij opinii u innego mechanika, albo najlepiej kilku w tym ASO. :P

                    Komentarz

                    • cold_demon
                      Classic
                      • 2011
                      • 31

                      #11
                      co do tego ze auto ma silnik zakatowany to nie ma o czym gadać i poprzedni właściciel napewno sobie zdawał sprawę z tego że ma poważny problem i naprawa nie będzie ani prosta ani tania jedynie co zrobił żeby zmniejszyć efekt to zalał gęstszy olej 10W40 i pogonił auto u dilera skody od którego kupiliśmy to auto.

                      Mi nie pozostaje nic innego jak doprowadzić to wyjątkowe auto do porządku i cieszyć się jazdą 200 konna octavią

                      Co do konsultacji i mechanika to było ich paru i nikt nie miał do końca pewności w co uderzyć żeby wyeliminować problem wiec po rozmowie z mechanikiem z mojej rodziny który ma bardzo duże doświadczenie w grzebaniu przy silnikach VW i doszliśmy do wniosku że rozbieramy silnik i szukamy problemu zamiast wróżyć z fusów i tracić czas na kolejne wykręcanie świec i dolewanie oleju.
                      Jak pisałem wyżej widać ewidentnie że pierścienie odgrywają dużą role w tym zamieszaniu a co wyjdzie jeszcze w głowicy to się zobaczy na pewno będę was informował jak sprawa wygląda i może w przyszłości mój przypadek komuś uprości życie i zmniejszy koszty grzebania i szukania usterki.

                      Komentarz

                      • Polon
                        Rider
                        • 2010
                        • 315

                        #12
                        Zamieszczone przez cold_demon
                        ...Za to niespodzianka pojawiła się w momencie kręcenia wałem bo pierścienie zamiast zagarniać olej pozostawiają pionowe kreski na gładzi cylindra wiec chyba mamy winnego na szczęście same cylindry są w idealnym stanie,...
                        Jeśli można zapytać - czy te pionowe kreski oleju tworzyły się we wszystkich cylindrach czy tylko w jednym?
                        Pozdrawiam

                        Komentarz

                        • kiki
                          Rider
                          • 2010
                          • 359

                          #13
                          a na tulejach były jeszcze widać pozostałości po honowaniu czy już bylo gładko jak lusterko ?

                          Komentarz

                          • cold_demon
                            Classic
                            • 2011
                            • 31

                            #14
                            Z tego wszystkiego to już nie pamiętam ale na pewno na 2 cylindrach ten temat występował i kreski pojawiały się za każdym ruchem tłoka i miał ok 2mm szerokości, po wytarciu szmatą i ruchu tłoka krecha się znowu pojawiała.

                            Co do śladów honowana nie widać ich za bardzo ale po badaniu palcem wyszło że cylindry są w bardzo dobrym stanie i nie mają śladów wypracowania wiec postanowiliśmy zrobić honowanie żeby było wszystko na zero

                            [ Dodano: Pon 13 Lut, 12 00:01 ]
                            witam po długiej przerwie RS jest juz po naprawie silnika i przejechał juz 150 km, jak narazie wszystko ok

                            Komentarz

                            Pracuję...